tisdag, november 25, 2008

Spontanitet?

Jag är fast. Har precis kommit till den sorgliga insikten att jag har blivit en sån där överentusiastisk, halvtaskig bloggare. Som alla andra nuförtiden. Men, det kan vara bra att skriva av sig ibland och jag kan faktiskt inte pracka på min stackars dagbok hur mycket skit som helst. Så lite bloggande är kanske bra.

Sitter för tillfället och "pluggar spanska" och irriterar mig på det klassiska amerikanska dejtingfenomenet som tyvärr verkar ha nästlat in sig även här i gråkalla Sverige. Varför kan saker inte bara bli? Varför ska allting planeras, förberedas, varas nervöst för och sedan oftast bara sluta som pannkaka ändå? Jag önskar att jag hade något att tro på, Gud eller ödet eller vad som helst, något som tog på sig ansvaret för det som sker så att jag skulle slippa bekymra mig för det. För just nu bekymrar jag mig alldeles för mycket.

2 kommentarer:

Rut Blomqvist sa...

Jag anstranger mig for att inte posta 10 inlagg om dagen typ.. hehe. Tycker dock om att lasa dina inlagg, posta pa du!

Sager ocksa bajs pa att dejta, eller, har sa ska alla ga ut hela tiden, inte ga ut som par utan man gar ut, nar man ar i var alder ar det typ det man gor pa sin fritid. Synd for mig, som inte ar miss party girl (en Gilmore Girls-referens, I know that you're not miss party girl and I love you for that... shit jag kan repliker ju). Kan man inte bara lara kanna varandra i stallet? Orka bajsbajsbajs.

Anonym sa...

haha jag känner likadant.. och det är ju likso inte ett dugg intressant för någon utom en själv och ens vänner. Jag är din vän och jag vill läsa, Så skriv. Läs min blogg på iakttagelse.wordpress.com =) kraaam