tisdag, november 18, 2008

Regression


Nostalgi, finns det något bättre? Sitter och njuter framför Barnkanalen och Richard Scarrys äventysrvärld (den med katten, masken och moralkakorna) och undrar varför man någonsin slutar titta på barnprogram. Världen hade varit bättre med bara barnprogram på tv. För övrigt är det otroligt, förfärligt synd om mig idag, fick stanna hemma från skolan p g a bajsont i magen och missade därigenom min första efterlängtade sex och samlevndadslektion. Lyckades till råga på allt nästan bränna upp vetekudden i mikron vilket har gjort att en mystisk rökig odör av bränt vete har spridit sig i lägenheten. Alltså, otroligt förfärligt synd om mig. Bara så ni vet.


Pratade förresten med min rumänske vän med de konstiga värderingarna i söndags. Det har gått över ett år nu och ändå gick jag runt i skolan med ett stort, fånigt, pubertalt leende på läpparna hela dagen igår. Jag är patetisk. Fast på något sätt trivs jag nog med att vara det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sötaste stackars anna! Usch och bajs för ditt magont. Jag tycker du är bästaste bäst, och varför får man inte vara patetisk? Jag är alltid patetisk, även i skrivandets stund liksom. Sitter på ett bibliotek i Lyon och BORDE skriva på min fiche, eller fisk som någon skojade om. Och jag ÄLSKADE Rickard Scary's äventyrsvärld när jag var liten! Vi är helt regreggerade här (eller vad det heter!). Vi har en egen liten koloni, jag och mina frugor, vi äter morgongröt till frukost med god sylt och mjölk, annars blir vi griniga. Vi hade ett nötparty med ikea-glögg och pepparkakor. Vi drömmer om mat jämt. Vi överkonsumerar choklad och ost och torkad frukt. Och vin ibland. Vi hoppas hoppas hoppas att de ska ha hunnit fixa internet hemma hos oss (vi skulle ju ha haft det hela tiden, men de börjar fixa det idag och det ska ta typ 2 veckor. suck) och då kanske vi kommer ha det i hela huset, och visserligen är det bara 2 veckor kvar när vi väl har internet, men då kan vi kolla på JULKALENDERN!! PÅ VÅRT RUM!! VILKEN LYX!! Hihi så jag förespråkar regression. Vi kan göra det tillsammans. Kram på dig sötnos.