måndag, november 24, 2008

Förvirring

Ingenting, ingenting, ingenting verkar fungera som det ska i min kära lilla huvudknopp idag. Jag kan inte plugga, kan inte tänka, kan inte sluta tugga på saker fast jag är mätt som en plätt och känner mig allmänt förvirrad. Rastlös och oföretagsam på samma gång. Sneglar mot gitarren som står övergiven i hörnet men inte ens den kan jag trösta mig med idag. Kortslutning. Högvarv. Jag vet inte.

Jag vill springa. Fort, fort så att jag glömmer allting annat och får sätta livet på paus bara för en liten stund. Men det är mörkt, kallt och läskiga gubbar i skogen. Därmed ingen bra idé. Till min stora glädje har jag dock återupptäckt Beirut i mitt numera alltför tråkiga iTunes-bibliotek. Av någon outgrundlig anledning gör musiken mig lugn. Tack Gud för musik.

1 kommentar:

Rut Blomqvist sa...

Att lasa din blogg ar som att lasa min sjalvbiografi. Sager som Jo-Jo i Across the Universe - music's the only thing that makes sense anymore.