söndag, november 16, 2008

Ibland blir det bra


Att springa. Jag älskar det. Jag flyger och det enda som finns är musiken, mina ben och vinddraget jag känner när jag svischar fram över marken. Ändå lyckas jag på något sätt alltid glömma hur underbart det är precis lagom till nästa gång det är dags att träna. Motivationen är noll. Självdiciplinen ännu sämre. Men, att springa, så otroligt fruktansvärt underbart.

Jag fick en kofta idag. Av min bror. Som fick den av farfar som fick den av Karin som stickade den alldeles själv. Typiskt min farfar att ge bort presenter andra lagt ner så mycket energi på. Han har nog aldrig riktigt fattat grejen. Vilket jag är glad för, då koftan är stor, varm och mysig och jag ofta fryser, Så tack så mycket lillebror, farfar, Karin och garnet.

Idag har jag pluggat. Eller suttit och stirrat på min mattebok. Det duger det också. Jag tycker egentligen om matte, brukar entusiastiskt håva in mängder med naturnördspoäng genom att uttala mig om hur otroligt inspirerande matte E är. Men: plugga är aldrig kul. Borde förresten kanske umgås lite med mina kära siffror nu också. Det enda problemet är att mitt skrivbord för tillfället råkar vara så belamrat att ekvationslösning är omöjligt rent praktiskt. Bra ursäkt, tycker jag.






2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är en stor enda baj som inte berättat för mig om din blogg!! Eller har du det fast jag har glömt? Jag är ju lite senil, halvtant redan... bajskorv jag har känt en massa massa saknad det senaste, saknad efter allt och alla. Speciellt alla. Har börjat skriva dagbok igen, väldigt skönt, det är därför jag inte uppdaterar min blogg (plus att jag aldrig har internet, och att det alltid har hänt så mkt när jag väl sitter vid internet och jag har en massa annat att göra...) hehe oj lång kommentar... nu slutar jag. Men om en månad är jag hemma, då ska vi ses!! kraam

monkiiie sa...

Oj Matte E! - och jag som inte ens klarar matte B känns det som :O

Svar: Det där var riktigt bra sagt! :D
Ja vi lever i en värd där kärleken blir bara mindre och mindre, tyvärr :/

Hur hittade du in till min blogg? :)