torsdag, december 04, 2008

Eufori




Jag är sådär konstigt, underbart glad idag. Snällglad, familjeglad, raggsockeglad. Musikglad. Sitter för tillfället och lyssnar på Shearwater, det är så melankoliskt långsamvackert att jag bara ryser. Idag har jag varit duktig. Det första jag gjorde när jag kom hem var att sätta mig och läsa vinklade texter om Karl XII. Och till min stora förvåning var det intressant. Kaffe, musik och plugg är inte alltid helt fel.

Idag blev jag ännu en gång påmind om vilka fantastiska människor det finns här i världen. Jag har väl aldrig varit direkt misantropisk av mig, men min världssyn har på sistonde blivit allt mer pessimistisk och dagens lilla glädjeglimt kunde inte kommit mer lägligt. Och snart, snart är det jul men inte riktigt än och det är så bra, det känns så bra, idag känns inte riktigt än precis lagom.

1 kommentar:

Rut Blomqvist sa...

Det ar underbart med sana dar bra dagar.. nar allt bara funkar, allt vardagligt kan kannas glittrande.
Tycker om dig valdigt mycket ska du veta.