fredag, december 12, 2008

Det är synd


Det är synd om människorna. Tyckte Strindberg. Tycker jag med. Det är synd om den som aldrig är nöjd. Det är synd om den som vaknar precis när det är dags att somna in. Det är synd att TV-programmen bara är intressanta när man inte har tid att se dem, att kladdkaka är gott just för att det är fruktansvärt onyttigt, att klassen känns mysig för att vi snart ska skiljas åt för alltid, att man stöter bort alla i sin omgivning när man känner sig ensam och att jag allid är som mest sugen på att äta när jag inte är hungrig. Det är synd att livet älskar att jävlas med en och det är synd att vi älskar att bli jävlade med.

Det är synd att det finns tid för tiden går utan att jag rör mig och plötsligt står jag där med svarsblanketten i handen och har inte kommit fram till någonting. Det är synd att det finns måsten för ordet måste suger ut all vilja och allt egnagemang oavsett vad saken gäller, då det är allmänt känt att plikter omöjligen kan vara något som är bra för en, någonting man tycker om att göra. Det är synd att det är synd om människorna och det är synd att vi är så medvetna om det.

2 kommentarer:

Rut Blomqvist sa...

Valdigt sant alltihop.

Anonym sa...

Ja verkligen. Anna du skriver väldigt bra. Din blogg är intressant, inte bara för att det är du. Eller just för att det är du. Eeh du fattar. Bara så du vet. Nästa vecka kommer fisen och korven hem =) jag tyckte det var fint... kramar så länge!