onsdag, januari 28, 2009

Övertrött optimism

Sovasovasova men jag är dålig på det där just nu. Samtidigt som jag spenderar mer och mer tid på att leta flyktvägar kan jag plötsligt inte släppa någonting, vara frånvarande och missa ett enda litet dyrtbart ögonblick av mitt tråkiga svenska liv. Lite paradoxalt, kan tyckas.

Idag var en bra dag. Fisbesök vid lunch och lunch efter lunch på grund av förvirrade slavar i svarta förkläden. Ineffektivt pluggande av tomma, intetsägande men ack så relevanta påtvingade ämnen. Men det känns inte så farligt nu. Jag har förlikats med mitt öde, accepterat att jag är där jag är och kanske också lärt mig tycka om det. Och med trevliga besök mitt på dagen känns fem timmars håltimma plötsligt inte så outhärdligt längre. Ja, idag var en bra dag.

2 kommentarer:

Rut Blomqvist sa...

trevligt att veta att du inte hatar varje sekund av ditt vardagsliv. det finns ju ljusa sidor hos det =)

Anonym sa...

Kul att vara till nytta. Jag gillar att sitta och hungra med dig med... förutom att jag inte behövde hungra. Imorn ska vi vara kulturella!!! kraaaaaaaaaaaaaaaamen på dig