onsdag, februari 04, 2009

rubrikrubrikrubrik

Jag är fruktansvärt dålig på det där med självdiciplin nuförtiden. Jag skriver nuförtiden för det har inte alltid varit så. Tidigare-i-tiden var det inte alls så. Tidigare-i-tiden var jag alldeles för bra på det där med självdiciplin. Jag är bra på att pendla mellan extrempunkter men tyvärr helt hopplös när det kommer till mellanlägen. Antingen är det allt eller så är det ingenting. Och just nu är det ingenting. Och just nu skulle jag egentligen sitta på en stol inklämd bland andra stolar och lyssna på jazz. Maria-jazz. Usch, jag är hemskt ledsen för att jag inte är där men jag är sjuk och det är bajs och jag har en inlämning att skriva tills imorgon och även om jag inte kommer att skriva den så måste jag och det är bajs. Lycka till i alla fall, Mariafia. Inte för att du kommer att behöva det.

1 kommentar:

Rut Blomqvist sa...

Allt eller inget ja - som vi pratade om idag tror jag.
Eller att ibland är allt 100% och fantastiskt och sen nejförresten såär det nere på noll och svart.
Varför ska det vara så jävla irriterande svårt?