söndag, februari 22, 2009

Låt mig inte sluta som min far



Rastlösheten kryper i mig och invarderar skoningslöst varenda liten cell i min stackars kropp. Jag hatar snön som ligger orörd och vit utanför fönstret. Jag hatar solen som reflekteras i den. Jag hatar att jag inte får tumla runt i den vackra vintervärlden som alla andra, utan är förpassad till mitt fängelse av alger och diversitetsindex. Det finns så mycket jag brinner för och gladeligen hade jobbat med - musiken, Sagåsen, ja ni vet, allt det där - och så väljer jag göra projektarbete inom marinbiologi. Av alla underliga människor på denna jord finns det ingen jag förstår så dåligt som mig själv.

1 kommentar:

Rut Blomqvist sa...

att göra PA om musik kan vara jävligt det med.. men jag hade nog ändå valt det framför marinbiologi =)
det kommer vara över en dag ganska snart och under tiden kan du drömma om att tågluffa om du vill. woho!